Quake Série
dne 16.09.2014 pro sekci GSQuake je akční Pc hra, prvně vydána v roce 1996. Hra byla kompletně vydána ve 3D. Náboje, nepřátelé i zbraně jsou vytvořeny ve 3D provedení. Quake I byl skvěle proveden dějem, kdy se člověk pomocí teleportačních bran dostává do jiných dimenzí a zabijí nepřáte lidstva, Shub´Niguhrath. Hrdina je speciálně trénovaný voják operující v operaci Counterstrike. Hra má celkem 4 mapy (dimenze), ve kterých jsou odlišní nepřátelé a čím dál jste, tím zdatnější soupeře potkáváte. Já osobně jsem se dostal až na konec, ale stálo mě to hodně úsilí a času.
Hra není jen akční střílečkou, ale sem tam více hledáte než střílíte. O takové pasti, jako jsou padací strop a podobně, není ve hře nouze. Chce to hlavně chytrost, rozhodnost a také všímavost. Bez těchto vlastností nemá člověk šanci přežít. Některé části hry vám můžou přivést amok, jiné zase potěšení z toho, že jste něco zabili a nezůstal vám ani škrábanec. Jak jsem již psal Quake 1 byl vydán roku 1996, kdy dosáhl velké obliby. Už mít kompletní 3D hru v takovém období bylo zcela neobvyklé. I když sem tam nějaké mušky to má. Tak například hra má pouze odstíny Hnědo zelené, a není ovladatelná myší. Vše co hráč potřebuje je klávesnice.
I Egypťané přišli na scénu
Rok na první díl nastupuje druhý díl. Quake 2. Druhý díl nemá dějově s prvním dílem nic společného, jen nese název s číslovkou 2. na zem se v polovině 21. století dostává nová mimozemská rasa nazývána Stroggové. Ti vyhladili největší města na zemi, ale lidstvo přežilo. Po odražení útoku se vydáváte s dalšími tisícovkami mužů na Stroggos, kde plníte úkoli v zabíjení Stroggů a jejich velitelství. Hlavním vůdcem Stroggů je Makron, poletující věc vypadající jako člověk s váhou kolem 700 kilogramů s robotickýma nohama. Hlavním hrdinou - provázen celou dobu hry - se stává vojín Bitterman. Plněním misí a zabíjením Stroggů se dostává do výšších míst mimozemské rasy . Na konci své cesty zabije samotného Makrona. Ale není to všechno.
Grafika je o něco lepší než v Quake 1 a mnoho modelů zbraní a nepřátel je totožná s pokračujícím dílem vydaným téměř po osmi letech. Docela mi ale vadilo to, že když za váma běžel nepřítel v pohodě jste mu utekli a zasýpávali ho z velké dálky hromadou nábojů.
Někdy se také sekl model zbraně = stříleli jste, ale zbraň se nepohybovala. Zvuky v některých misích krapet zaostávali, ale na rok 1997 je to skvěle zpracované.
Quake 3 Arena. Jako by si chtěli tvůrci z ID software a Activisionu přehazovat hry jak se jim zlíbí. mezitím co Q2 a Q4 mají děj, tak Q1 a Q3 jsou spíš pro multiplayer. neříkám, že 4 a 2 nejsou, ale je to způsobeno tím, že Quake 3 má pouze Multiplayer. V Singlplayeru si zahrajete akorát proti AI (boti). Ke hře byl sepsán i děj, ale né v takové formě jako bylo úprpvedení děje v Quaku 2 a 4.
V celku děj vysvětluje vše ve hře, například oživování v aréně. Tady je menší popsání děje: Mocný lid nazývaný Vadrigaři, o kterých se ani moc neví, jen to, že milou krveprolívání a zábavu, postavil pro zábavu Arénu Večnosti. V aréně bojují gladiátoři za slávu a čest, kromě pobavení Vadrigarů. Vadrigaři se nebáli smrti, a tak po zabití se gladiátor ihned objevil na místě, kde byl po několik vteřin v bezpečí. Různě zbraně od pěstí až po Plasmagun dělají hru dobrou Muliplayerovou hru.
Quake 4. je nejnovější vydání série Quake. Vytvořena roku 2005 ID Software a Raven softwarem a byl vydán firmou Activison.
Q4 je pokračováním Q2, ovšem s tím, že přímo pokračujete tam, kde skončil vojín Bitterman. I přímo v Intru vám váš nadřízený řekne větu: "Pánové, mám nové zprávy ohledně našeho postupu ve válce. Jednomu vojákovi se podařilo proniknout za obranu a zabít vůdce Stroggů Makrona". Nyní jste desátník Matthew Kane, který si prožije něco, k čemuž se peklo muže přirovnat jako procházka růžovým sadem. Od začátku je nováčkem v týmu Rhino a ostatní členové uzavírají sázky, jak dlouho dokáže přežít. Hned po vylodění z křížníku Patton zasáhla raketa člun výsadníků a ti se zřítili k zemi.
Tým Rhino. Kane uprostřed, zleva: Morris, "Sledge", Bidwell, Anderson, Voss a Cortez. Ještě chybí technik Strauss.
Prodírání se nepřátelksým územím je čím dál lehčí s přibývajícím arzenálem a vylepšeními, které vám poskytnou vaši kolegové. Postupem času se Matthew setkává s novými typi Stroggů, nyní už navíc tvořených z lidských těl. Stroggové využívají lidi jako pomůcky k přístrojům, paměťové schránky, těla Stroggů nebo taky Makron měl na sobě připevněného jednoho bezbranného člověka. O několik misí později je Kane zajat právě Makronem, který byl vzkřísen z mrtvých. Kane byl převezen do lékařského zařízení stroggů, kde byl transformován ve Strogga. jeho mysl však zůstala nedotčena, protože proces přerušili shodou okolností jeho kolegové z Rhina. nakonec Kane poráží Makrona a hlavní komunikační "mozek" stroggů a lidé dostali obrovskou naději k výhře.
Hru provází řada emocí, když někdo zemře před vašima očima, nebo nenávist vůči stroggům, kteří se snažili používat lidi na Zemi jako stavební hmotu svých těl. I u takové střílečky vás chytnou slzy, když na konci hry přežije jen třetina vašeho týmu a spousta týmů byla úplně rozmetána nebo přeměněna ve Stroggy. Tvůrci se nebáli vložit do hry drastické části. Když procházíte tmavou místností s kolegy a ozve se hororový zvuk a spadne před vás tělo s rozsápanými střevy všude kolem, tak je to docela brutal, prostě nic pro slabé povahy.
Série Quake hodně pokročila za 16 let své existence. Já jsem se národil téměř ve stejnou dobu vydání Quake a nevím jestli to je tím nebo něčím jiným, ale série Quake mne hodně bavila a bude bavit po dlouhou dobu.
Někdy ani člověk nemá šanci zasáhnout, když se AI vysvobodí samo.
Menší video obsahující velice krásnou část-přeměnu kane na Strogga.
http://www.youtube.com/watch?v=3clVvh5gbGE
+ Quake přináší mnoho zábavy - zpracování na jeho dobu úchvatné + 3D v době, kdy více jak 90% her byla 2D - Multiplayer + možnost výběru vzhledu od člověka až po Stroggy.
- zvukové výpadky u 1 a 2 - barevnost u 1 - Quake 4 mohl mít lepší grafiku.